طراحی و توسعه توسط ITCenter7
منو

کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار

مقدمه:

سازمانهای امروز ، یک دوره ی استثنایی گذار از محیط های سنتی کسب و کار به فضای نوین مبتنی بر پارادایم های متفاوت و قوانین نوین عصر اطلاعات را تجربه می نمایند ورود به فضای رقابتی کسب و کار با شرایط جدید پدیده ای گریزناپذیر است و مدیریت در این شرایط و محیط متفاوت ، دانش و تجربه ی متمایزی را نسبت به دانش رایج مدیریت و سازمان طلب می نماید.
این رشته نیاز عصر کنونی کلیه ی مدیران سازمان ها در رده های مختلف و مشاورین مدیریت به ویژه گروهی که بیشتر مسائل راهبردی سازمان ها را مورد توجه قرار می دهند به شمار می رود. توانمدسازی و تجهیز مدیران موسسات سازمان های دولتی و خصوصی ، مشاورین ارشد مدیریت و مسئولان طرح های تحول سازمانی به دانش های مرتبط با زمینه های مدیریتی کسب و کار و ارتباط آن با مسائل گوناگون سازمان و مدیریت ، از مهمترین اهداف این رشته به شمار می آید.


تعریف و هدف:

دوره ی کارشناسی ناپیوسته حرفه ای مدیریت کسب و کار مجموعه ای از قابلیت هایی است که فرد را برای تامین و بهسازی نیروی انسانی مورد نیاز بخش های مختلف اقتصاد کشور و مدیریت واحد های کسب و کار و تغییر و متناسب سازی ساختار آنها در بازار تربیت مینماید.


ضرورت و اهمیت:

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فعالان اقتصادی به تدریج در حال درک حساسیت و ارزش مدیریت کسب و کار شده اند و با توجه به معرفی کارآفرینی در چند سال اخیر و آشنایی مردم و شرکت ها به اهمیت رقابت در عرصه ی جهانی، رویکرد به مقوله ی مشتری مداری پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است ، بنابراین آینده این رشته در ایران به علت جهانی شدن اقتصاد و  ظهور فعالیت های کارآفرینانه در عرصه کسب و کار درخشان خواهد بود . آمارهای مرکز آمار ایران در بخش مدیریت و خدمات به تفکیک سطح تحصیلات ، میزان مهارت ها و تخصص و حجم سرمایه گذاری در این بخش انجام نشده است ولی مشاهدات نشان می دهد که به دلیل کاربردی نبودن محتوای دروس دانشگاهی رشته های آکادمیک ، حتی نیروهای تحصیل کرده در این بخش ، بهره ی زیادی از مهارت های مورد نیاز بازار کار و مدیریت کسب و کار نبرده و در عمل قادر به پیاده سازی آنها نمی باشند .

برگزاری دوره های حرفه ای و مهارتی مدیریت کسب وکار که در تناوب های زمانی خاص با توجه به تغییرات بازار کار بروزرسانی شود. این نیاز را برآورده می سازد.


قابلیت ها و مهارت های مشترک فارغ التحصیلان:

الف-تجربه و تحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه

ب- برنامه ریزی انجام کار و هدایت کار گروهی

پ- مدیریت و آموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی

ت- بهبود و مستند سازی فرایند های انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیت ها

ث- کار آفرینی خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب و کار

ج-بر قراری ارتباط  موثر در محیط کار

چ- برنامه یزی به منظور رعایت الزامات بهداشت ایمنی و محیط زیست (HSE)

ح- برنامه ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای

خ- تصمیم سازی و تصمیم گیری بخردانه

د- تفکر نقادانه و اقتضایی

ذ- خلاقیت و نوآوری


قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان:

-  مدیریت واحد های کسب و کار متناسب سازی ساختار انها در بازار

-  اموزش مهارت های کسب و کار به افراد تحت سرپرستی

-  تاسیس و راه اندازی واحد های کسب وکار جدید

-  به کارگیری قوانین و مقررات کسب وکار

-  استفاده از فناوری اطلاعات برای توسعه ی محیط کار

-  برنامه ریزی برای توسعه واحدهای کسب و کار

-  طراحی و توسعه محصولات (کالاهای و خدمات) جدید


مشاغل قابل احراز:

- مدیر کسب وکار

- مدیر اجرایی

- مدیر برند

- مشاور بازاریابی خدمات

- مدیر پژوهش وتوسعه بازار



دروس پیشنهادی ترم اول :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

آمار و کاربردی آن در کسب و کار

2

-

تکنیک ها و ابزارهای کارآفرینی

2

-

برنامه ریزی و مدیریت پروژه در کسب و کار

2

-

مدیریت منابع انسانی

2

-

اقتصاد

2

-

رفتار سازمانی

2

-

کاربینی

1

-

تربیت بدنی

1

-

یک درس عمومی

2

-



دروس پیشنهادی ترم دوم :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

سیستم های مدیریت یکپارچه

2

-

اصول تنظیم و کنترل بودجه موسسات خدماتی و بازرگانی

2


روش تحقیق در مدیریت کسب و کار

2

-

تحلیل محیط کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران

2

-

مقررات صادرات و واردات و ثبت سفارش

2

-

زبان تخصصی کسب و کار

2

-

اصول و مبانی تولید

2

-

کارورزی 1

2

-

یک درس عمومی

2

-



دروس پیشنهادی ترم سوم :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

مدیریت بازاریابی خدمات

2

-

مدیریت تامین و انبارداری

2

-

مدیریت هزینه در کسب و کار

2

-

مدیریت ارتباط با مشتری

2

مشتری مداری

مدیریت ریسک در کسب و کار

2

-

هوشمند سازی کسب و کار

2

تحلیل محیط کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران

شیوه های کارآفرینی سازمانی و اجتماعی

2

تکنیک ها و ابزارهای کارآفرینی

دو درس عمومی

4

-



دروس پیشنهادی ترم چهارم :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

مدیریت نوآوری و توسعه ی محصول

3

تکنیک ها و ابزارهای کارآفرینی

اصول و فنون مذاکره

2

-

مدیریت تبلیغات و برند سازی

2

مدیریت بازاریابی خدمات

روانشناسی کار

2

-

راه اندازی کسب و کار

2

مدیریت هزینه در کسب و کار

مدیریت ریسک در کسب و کار

پروژه کسب و کار

2

روش تحقیق در مدیریت کسب و کار

آمار و کاربردی آن در کسب و کار

مهندسی ارزش

2

مدیریت هزینه در کسب و کار

مدیریت ریسک در کسب و کار

کارورزی 2

2

-






عضو خبرنامه سایت مرکز شوید:

آدرس مرکز: میدان انقلاب – ابتدای کارگرجنوبی – کوچه رشتچی – پلاک های 8، 10، 12

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 11 تهران می باشد.