طراحی و توسعه توسط ITCenter7
منو


دوره کارشناسی مدیریت امور فرهنگی (امور همایش ها و جشنواره ها)


مقدمه:

فرهنگ بر نهاد،سیرت و شخصیت ملتها تأثیر می گذارد و چنانچه فرهنگی واسطه میان تفکر و تمدن گردد به تمدن شاط،قوت و نظم می بخشد چرا که حضور تفکر قدرت را در پی خود می آورد.

باروری فرهنگی جامعه مستلزم تبادل و ارتباط و گوناگونی فرهنگها،تبادل و تضارب اندیشه ها،مشارکت در فعالیت های فرهنگی و خلاقیت فرهنگی و رشد و توسعه دانش است.به منظور دستیابی به این اهداف برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی باید در زمینه حفظ میراث فرهنگی(موزه ها،باستانشناسی،صنایع دست و .....) غنای هنری (موسیقی،شعر،نقاشی و .....) تنوع رسانه ای (کتاب،رادیو، TV ،مطبوعات و ...)،گسترش نهادهای آموزشی رسمی و غیر رسمی و با توجه به شرایط جامعه کنونی و نیازهای مردم به صورت جذاب،متنوع انجام پذیرد.


تعریف و هدف:

دوره کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی با گرایش امور همایش ها و جشنواره ها در قالب آموزشهای علمی – کاربردی به برنامه ریزی آموزشی اطلاق می گردد که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارت و کاربرد آن در حوزه های فرهنگی بتوانند وظایف خود در مشاغل قابل احراز را به نحو شایسته ای انجام دهند.


ضرورت و اهمیت:

بررسی ها و ارزیابی های انجام شده در محدوده منابع انسانی بخش فرهنگی،اهمیت آموزش متخصصانی چون مدیران،برنامه ریزان و کارشناسان نهادهای فرهنگی جهت احراز اینگونه مشاغل را نمایان ساخته است،لذا اجرای دوره های کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی – امور همایش ها و جشنواره ها به منظور تامین نیروی انسانی کارآمد و رسیدن به وضعیت مطلوب امری ضروری است.

امروزه در همایشها و نمایشگاه ها افراد در پی یافتن موفقیت های استثنایی با کسب اطلاعات در مورد مسئله و موضوعاتی خاص هستند که دستیابی به این اهداف در مکان مناسبی همچون همایش و نمایشگاه امکانپإیر است.لذا می توان ادعا نمود که این مکانها نقش کانال ارتباطی و رسانه ای به خود گرفته است.

برگزاری همایش بستر راحتی برای ایجاد ارتباط و فرصت خوبی برای تلافی افکار است طرح مسائل مشترک و دریافت راهکارهای مشترک از اهداف برگزاری همایشهاست.نمایشگاه نیز محل تلاقی بازدید کنندگان کالاها و خدمات نقطه برخورد و عرضه تقاضا است.در نمایشگاه عرضه کنندگان،کالا و اقلام مورد نظر خود را به معرض نمایش می گذارند و یا نوآوری،خلاقیت و ابتکارات خود را عرضه می دارند.قیمت کالاهای خود را بیان می کنند.ویژگی های اساسی و جنبه های قابل ذکر متاع یا کالای خود را به منصه ظهور می گذارند و بازدید کنندگان نیز براساس ذوق و سلیقه،تمایلات و امکانات خود از نمایشگاه استقبال می نمایند.بدین ترتیب این دو گروه،مناسب ترین شرایط را برای انجام داد و ستد و برقراری ارتباط در اینده در برابر خود مهیا می بینند.نمایشگاه،هزینه جستجو برای یافتن کالا یا دسترسی به اطلاعات را کاهش می دهد.در یک نمایشگاه مهمترین عاملی که به پیشرفت می انجامد،رقابت است.نقش اطللاع رسانی یک نمایشگاه در جوامع امروزین،از نهایت اهمیت برخوردار است.


قابلیت ها و مهارت های مشترک فارغ التحصیلان:

الف-تجزیه و تحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه

ب-برنامه ریزی انجام کار و هدایت کار گروهی

پ-مدیریت و آموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی

ت-بهبود و مستندسازی فرآیندهای انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیت ها

ث-کارآفرینی،خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب و کار

ج-برقراری ارتباط موثر در محیط کار

چ-برنامه ریزی به منظور رعایت الزامات بهداشت،ایمنی و محیط زیست (HSE)

ح-برنامه ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای

خ-تصمیم سازی و تصمیم گیری بخردانه

د-تفکر نقادانه و اقتضایی

ذ-خلاقیت و نوآوری


قابلیت ها و تونمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان:

بتواند سازمانهای فرهنگی را مدیریت کند.

بتواند قوانین و مقررات در حوزه فرهنگ را بداند.

بتواند مجری مصوبات شورای هماهنگی تبلیغات دولت باشد.

بتواند عملکرد دولت را معرفی کند.

بتواند با توجه به سیاستگذاری دولت در راستای توسعه فرهنگی فعالیت کند.

بتواند از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی در توسعه فرهنگ استفاده نماید.

بتواند پیشنهاد طرح های فرهنگی جهت همکاری مردم و دولت بدهد.

بتواند آثار رسانه ای را نقد و تحلیل نماید.

بتواند تبلیغات کالاهای فرهنگی کند.

بتواند امکان عرضه دستاوردهای هنری هنرمندان را فراهم سازد.

بتواند تأثیر متقابل هنر و فرهنگ را بشناسد.

بتواند اداب و تشریفات برگزاری مراسم را به کار برد.

بتواند نمایشگاه،همایش و جشنواره ها را اجرا نماید.

بتواند نمایشگاه،همایش و جشنواره ها مدیریت نماید.


مشاغل قابل احراز:

مدیر فرهنگی

کارشناسی توسعه امور فرهنگی

مدیر پژوهشهای فرهنگی

کارشناس بازاریاب فرهنگی

کارشناس برنامه ریزی فرهنگی

کارشناس امور همایشها و جشنواره ها


ترم اول :


کاربینی

اقدام پژوهی

سواد هنری

جامعه شناسی هنری

نظریه های فرهنگی

فناوری و فرهنگ

اقتصاد و فرهنگ

یک درس عمومی

تربیت بدنی2


ترم دوم :


رفتارشناسی فرهنگی ایرانیان

شبکه های اجتماعی

زبان تخصصی

دولت و برنامه های فرهنگی

صنایع قرهنگی

کارورزی1

دو درس عمومی

مهارت مشترک


ترم سوم :


مدیریت بازاریابی فرهنگی

قوانین و مقررات در حوزه فرهنگ

سواد رسانه ای

گزارش نویسی

آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی

اصول دیپلماسی فرهنگی

مجری گری

مهارت مشترک

درس عمومی


ترم چهارم :


ارتباط تصویری

کاربرد وسایل سمعی بصری

مدیریت نمایشگاه و جشنواره

طراحی دکور و غرفه آرایی

مدیریت مراسم و تشریفات

مهارت مشترک

درس عمومی

کارورزی2




عضو خبرنامه سایت مرکز شوید:

آدرس مرکز: میدان انقلاب – ابتدای کارگرجنوبی – کوچه رشتچی – پلاک های 8، 10، 12

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 11 تهران می باشد.