طراحی و توسعه توسط ITCenter7
منو

معرفی رشته کاردانی بازاریابی

تعریف و هدف :

هدف از برگزاری اين دوره ارتقاء دانش و مهارت فعالان عرصه اقتصادی، بويژه صاحبان بنگاه هاي صنفي از يك سو، و تربيت نيروی انساني ماهر در حوزه بازاريابی و فروش، از سوي ديگر است. در اين دوره دانشجويان ضمن آشنايي با مباني نظري و اصول و مفاهيم بازاريابي، با كاربرد الگوها و فنون مربوط به بازاريابي و توسعه بازار آشنا مي شوند.


ضرورت و اهمیت رشته :

توسعه فعاليت يك بنگاه اقتصادي مستلزم شناخت بازار، شناخت مشتری، شناخت رقبا و تحليل صحيح موقعيت خود در بازار است. اين مفاهيم عموما در حيطه تخصص بازاريابي است، نگاه كلی به وضعيت و جايگاه بازار يابي در اقتصاد ايران نشان مي دهد علي رغم رواج نسبي فرهنگ كسب و كار و مشتری مداري، به دليل عدم وجود نيروي انسانی متخصص، بازاريابي علمي فاقد جايگاه مناسبی است و لذا به نظر مي رسد در شرايط كنونی كه توسعه بخش غير دولتی در صدر سياست هاي اقتصادی كشور قرار گرفته است، تربيت نيروی متخصص بازارياب مي تواند كمك موثری در ايجاد ظرفيت هاي لازم در بخش خصوصی و رونق اقتصادي كشور باشد.


نقش و توانايي فارغ التحصيلان :

- برقراری ارتباط موثر با مشتريان.

- بررسي مسائل و مشكلات واحد صنفي در توسعه و افزايش فروش.

- استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازاريابی.


مشاغل قابل احراز :


- بازاریاب واحد های  تولیدی، توزیعی و خدماتی

- فروشنده حرفه ای  واحد های صنفی

- فعالیت در موسسات بازاریابی



دروس پیشنهادی ترم اول :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

اصول و مهارت های حسابدار

3

-

مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات

2

-

آمار در بازاریابی

2

-

اصول بازاریابی

2

-

فارسی

3

-

کاربینی

1

-

یک درس عمومی

2

-



دروس پیشنهادی ترم دوم :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

مبانی اقتصاد و کارآفرینی

3

-

آشنایی با سیستم های مدیریت کیفیت

3

-

مدیریت عمومی

2

-

روانشناسی عمومی

2

-

تجارت الکترونیک

2

مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

2

-

جمعیت و تنظیم خانواده

1

-

کارورزی 1

2

-

یک درس عمومی

2

-



دروس پیشنهادی ترم سوم :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

مشتری مداری

3

-

بازاریابی و مدیریت بازار

2

-

زبان تخصصی

2

زبان خارجی

بازار شناسی

2

-

بازاریابی الکترونیکی

2

-

زبان خارجی

3

-

مستند سازی

2

-

اخلاق کار

2

-



دروس پیشنهادی ترم چهارم :

نام درس
تعداد واحد

دروس پیش نیاز

فنون فروش

2

-

زنجیره ی تامین

2

-

طراحی و چیدمان فروشگاه

2

-

افکارسنجی مشتری

3

-

تبلیغات بازاریابی

2

-

کارآفرینی

2

-

مهارت و قوانین کسب و کار

2

-

تربیت بدنی 1

1

-

کارورزی 2

2

-





عضو خبرنامه سایت مرکز شوید:

آدرس مرکز: میدان انقلاب – ابتدای کارگرجنوبی – کوچه رشتچی – پلاک های 8، 10، 12

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 11 تهران می باشد.