طراحی و توسعه توسط ITCenter7
منو

کاردانی مدیریت کسب و کار


مقدمه:

در نظامهای اقتصادی مقوله بازار به عنوان مهمترین رکن و عامل تعیین کننده رونق اقتصادی کشور مطرح است. در سالهای اخیر تغییرات بنیادی در بازار محیط کسب و کار را تبدیل به محیطی پرتلاطم و توام با خطرات زیاد کرده است. اگر جستجوی فرصتهای مناسب کسب و کار در این محیط متغییر با موفقیت قرین نشود.حیات تجاری بنگاه با مشکلات عدده ای مواجه شده و چه بسا تا مرز شکست کامل پیش برود. در این شرایط لزوم برخورد علمی با مقوله کسب و کار و حرکت به سمت جایگزینی روش های نوین به جای روش های سنتی ایجاب می نماید که مدیران و متصدیان واحدهای صنفی با اصول و روش های نوین به جای پیشرفت صنایع کشور در ابعاد مختلف احساس نیاز به همگامی بین مراکز علمی_تحقیقاتی و صنعت  به خوبی آشکار شده است.یکی از وظایف مراکز علمی در قبال صنعت تربیت و آماده سازی نیروی متخصص می باشد.

در این راستا دوره کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار برای عرضه و تامین انسانی ماهر جهت مشاغل این صنعت تدوین شده است.


تعریف و هدف:

هدف از برگزاری دوره کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار ترتیب و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت در حوزه کسب و کار و نیز بهسازی عملکرد فعالان فعلی این حوزه است. دانشجویان علاوه برآشنایی با مبانی نظری کسب و کار مهارتهای لازم برای اداره واحدهای صنفی تولیدی خدمات فنی خدماتی و توزیعی را کسب می نمایند.


ضرورت و اهمیت:

نظر به تعدد فعالیتهای تولیدی و خدماتی در سطح کشور و همچنین نبود افراد متخصص در سطح کاردانی و تکنسین در این زمینه نیاز شدید به این بخش از نیروی انسانی در سطح کارخانجات کارگاه ها و صنایع و خدمات کشور آشکار می باشد.

از سوی دیگر در بسیاری از موارد شاهد بکارگیری نیروی کارشناس در حوزه هایی می باشیم که کاردان به راحتی  قادر به عرضه خدمات علمی و عملی در آن می باشد و عدم حضور کاردان ها باعث ایجاد یک خلا بزرگ بین نیروهای مهندس و کارگری و گاها یروز مشکلاتی در محیط های کسب و کار گشته است.


قابلیت ومهارتهای مشترک فارغ التحصیلان:

الف-ارائه گزارش نویسی و مستند سازی

ب-ارائه گزارش نتایج کار و جریان فعالیت ها (presentation)

پ-انجام کار گروهی

ت-طبقه بندی و پردازش اطلاعات

ث-بهره گیری از رایانه

ج-برقراری ارتباط موثر در محیط کار

چ-سازماندهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آنها

ح-خودآموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی

خ-ایجاد کسب و کار های کوچک و کارآفرینی

د-رعایت اخلاق حرفه ای و تنظیم رفتار سازمانی

ذ-اجرای الذامات بهداشت، ایمنی محیط زیست(HSE)

ر-تفکر تادانه و اقتضایی

ز-خلاقیت و نوآوری


قابلیت ها و مهارت های حرفه ای فرغ التحصیلان:

-    اداره واحد های صنفی تولیدی خدمات فنی خدماتی و توزیعی

-    شناخت و بکار گیری مفاد قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار

-    انتقال مهارتهای کسب و کاریه افراد تحت سرپرستی

-    تاسیس و راه اندازی واحدهای کوچک کسب و کار

-    شناسایی نیازهای مطلوب مشتریان و تامین آنها

-    امور خرید و فروش در سازمانهای دولتی و غیر دولتی

-    انجام کار با رایانه و به کارگیری آن در محیط های کسب و کار



مشاغل قابل احراز:

-    کاردان کسب و کار در بخش های بازرگانی بازاریابی منابع انسانی واحدهای برنامه ریزی بازاریابی واحدهای پشتیبانی فروش و واحدهای لجستیک سازمانها

-    متصدی واحد ارتباط با مشتریان(CRM)در واحدهای کسب و کار


دروس پیشنهادی ترم اول:

کاربینی

آمار

اصول حسابداری

اصول علم اقتصاد

کسب و کار از دیدگاه اسلام

مشتری مداری

مبانی سازمان و مدیریت

فارسی


دروس پیشنهادی ترم دوم:

قوانین و مقررات عمومی

قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرایی آن

قوانین ایمنی و بهداشتی در واحدهای صنفی

مقررات استاندارد و کنترل کیفیت

مدیریت بازاریابی

مهارت ها و قوانین کسب و کار

زبان خارجی

کارورزی1


دروس پیشنهادی ترم سوم:

برنامه ریزی و طراحی کسب و کار

یک درس گروه درس((مبانی نظری اسلام))

یک درس گروه درس((اخلاق و تربیت اسلامی))

نقش و جایگاه واحدهای صنفی کوچک و متوسط

سرپرستی واحدهای کسب و کار

اصول ومبانی زنجیره تامین

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

خدمات الکتروتیک


دروس پیشنهادی ترم چهارم:

خرید فروش الکترونیکی

فنون فروش

طراحی چیدمان فروشگاه

اخلاق حرفه ای

جمعیت و تنظیم خانواده

تربیت بدنی1

پروژه

کارورزی2


عضو خبرنامه سایت مرکز شوید:

آدرس مرکز: میدان انقلاب – ابتدای کارگرجنوبی – کوچه رشت چی – پلاک های 8، 10، 12


© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه جامع علمی - کاربردی، مرکز آموزش فرهنگ و هنر واحد 11 تهران می باشد. طراحی و توسعه: بهمن 1395

X
ورود به پورتال دانشجویان